نشست مدیران كل فناوری اطلاعات وزارت كشور  در یزد برگزار شد


یزدفردا "نشست مدیران كل فناوری اطلاعات وزارت كشور و نهاد ریاست جمهوری با حضور مشاور عالی وزیر كشور، استاندار یزد و مدیران كل فناوری اطلاعات استانداری های سراسر كشور در یزد برگزار شد.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی استانداری یزد،" محمد رضا فلاح زاده " در این نشست با اشاره به توسعه و پیشرفت استان یزد پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی گفت: راه اندازی 43 مركز آموزش عالی با بهره مندی از 80 درصد اساتید بومی از بركات انقلاب اسلامی در توسعه علمی استان یزد است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) كه علاوه بر دارالعباده، یزد را دارالعلم نیز دانستند، افزود: یزد از پیشینه فرهنگی و علمی غنی برخوردار است و تاریخ زندگی علمای بزرگی همچون آیت الله حاج شیخ عبدالكریم حائری و آیت الله سید محمد كاظم طباطبایی یزدی بیانگر این مطلب است.
فلاح زاده ادامه داد: پیشرفت استان یزد در زمینه صنعت به گونه ای بوده است كه تا كنون 3070 واحد صنعتی پروانه بهره برداری گرفته و فعال هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، سواد، تجربه و فكر را از عوامل تولیدعلم و پیشرفت جامعه برشمرد.
استاندار یزد همچنین گفت: دنیا رو به تكامل و تحول ماشینی اینترنتی است و باید در این راستا حركت كنیم.
وی با اشاره به كاربرد IT در سراسرجهان كاهش هزینه، افزایش سرعت و تسریع در امور را از اهداف استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه امروزی دانست.
فلاح زاده با اشاره به پرهزینه بودن مراجعات مردم به ادارات و پیگیری امور اداری به صورت حضوری ، از توسعه و پیشرفت در زمینه IT و استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری به عنوان راهی مناسب برای صرفه جویی در هزینه و زمان یاد کرد.
استاندار یزد در ادامه ، پیشنهاد تدوین سند جامع IT كشور را مطرح كرد و افزود: باید هدف بلند مدت و نقشه راه مشخص شود و بر اساس سند چشم انداز ، برنامه ریزی نمود.
وی فرهنگ سازی و آشنا ساختن مردم به ویژه قشر جوان با IT را از عوامل توسعه و پیشرفت این پدیده دانست.
مشاور عالی وزیر كشور نیز در این نشست استفاده از فناوری اطلاعات را عامل تسریع و تصریح در اجرای امور دانست.
" شجاعان" گفت: فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات و نمایان سازی ابعاد مختلف كاهش هزینه و افزایش سرعت كار در این حوزه ، استقبال بیشتری از جانب مسئولین و مردم را به دنبال دارد.
در این همایش دو روزه پیرامون مباحث مربوط به برنامه پنجم توسعه، طرح جامع خدمات كشوری و برنامه توسعه دولت الكترونیك بحث و تبادل نظر صورت می گیرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا